• Uke info, uke14

    Nyheter

    Lønnsoppgjør, rettsak og årsmøte.
    Lønnsoppgjøret i frontfagene ble avsluttet etter mekling på overtid og ISO fikk gjennomslag for 2 – 4. Vi er meget fornøyd med at de endelig nærmer seg vår avtale på ett område, selv om de ennå har langt igjen før de får en akseptabel avtale.

    En annen sak er at det nå er kommet dom i rettsaken SAFE og IE hadde om pensjonsgrunnlaget for NR avtalen. Dessverre tapte vi ”første” runde, men dette kan dere lese mer om på SAFE sin hjemmeside.

    SAFE i Archer har avholdt årsmøte.

    I år var vi i Bergen, på Admiral hotell.

    Dag 1 var fylt med informasjon fra Archer, ved Knut Dolmen og Espen Joranger.
    Espen informerte om Archer´s finansielle situasjon, samt kontrakter og planer.
    Knut hadde tema med Archer misjon, visjon, verdier:

    Sikkerhet, Integritet, Prestasjon.

    Dere kan bare ”pugge” de med en gang, for disse vil bli gjentatt, helt til de sitter i ord og handling.

    Bjørn Dyrnes K-HVO var tilstede og informerte om vernetjenesten, Akan og rettigheter opp mot AML.

    Bjørn Rimereit var invitert og snakket litt om samarbeidet vi har på klubbplan.

    Roy Erling Furre var gjest fra SAFE sentralt og dro gjennom mange interessante tema.

    Dag 2 var det SAFE sentralt og internt som sto på agendaen. Reidar Rikstad sitter i SAFE sitt organisasjonsutvalg og informerte om arbeidet de har gjort.

    Dag 3 var det valg og styret i SAFE i Archer ser nå slik ut:

    Leder Reidar Rikstad Gjenvalg
    Nestleder Raymond Hauge Ikke på valg
    Kasserer Knut Storvik Ikke på valg
    Sekretær Allan Leirvik Gjenvalg
    Styremedlem Stig Hauken Ikke på valg
    Styremedlem Øystein Toen Ikke på valg
    Styremedlem Øyvind Lorentzen Ny
    Styremedlem Ole A. Tokerud Ny
    Styremedlem Nina Fossmark Ikke på valg
    Styremedlem Bjørn Hauken Ikke på valg
    Styremedlem Olav Eide Gjenvalgt
    Styremedlem John Einar Våge Gjenvalgt
    Varamedlem Frank Ø. L. Fedde Ny
    Varamedlem Kjell Gjeitnes Ny
    Varamedlem Øyvind Tvedt Gjenvalg
    Varamedlem Mats Hanssen Ny

     

     

    Klubbkontor.
    Vi har fremdeles mange henvendelser fra medlemmer som ønsker hjelp til forskjellige ting. Vi hjelper til så langt vi kan og det er meget hyggelig at medlemmene tar kontakt.
    Det er likevel ikke alltid vi kan svare på kontortelefonen, men dersom du ringer mobilen kan vi se hvem som har ringt og vil ta kontakt så snart vi kan.

    Reidar tar nå en ukes ferie og i denne perioden vil kontoret være betjent av Raymond.

    Ha en riktig fin helg.

    Reidar og Raymond.

    SAFE i Archer
    SAFE i Archer4. april 2014